Inconsistency.

Monday, March 16, 2009

Copilul care a aflat ca nu exista Mos Craciun

Brusc m-am trezit la realitate. Am aflat ca idealul meu pe care il urmaream si in care credeam orbeste nu exista. Imagineaza-ti atatia ani irositi de pomana, in care ai crezut ca daca mergi pe anumite principii, vei reusi sa atingi scopul respectiv.Nu.

Nu se poate. Nu se poate sa crezi ca in ziua de azi a fi corect,cinstit, a ajuta,a fi un om bun, a iubi, a da de la tine inseamna a fi un om fericit.Daca crezi asta, esti un fraier la fel cu idiotul descris anterior. Azi, a fi un om fericit, inseamna a avea 50.000.000 euro in banca. Si atat.

Imi imaginez ca nu sunt singura in pozitia asta. Sunt mai mult decat sigura ca multi afla mai devreme sau mai tarziu cat de greu accesibil este idealul lor si ori renunta, ori se adapteaza.Insa greu accesibil nu e sinonim cu intangibil. Vedeam in jurul meu exemple dezastruoase, in care se esua total, insa aveam un model foarte aproape de mine la care ma uitam si spuneam ” uite ca se poate”. Dar am gresit. Si intr-un fel imi pare rau ca am realizat asta atat de tarziu.

Am realizat mult prea tarziu ca singura modalitate de a trece prin viata e de a fi rece si insensibil. Singura modalitate este de a fi egoist si nemilos. Singurul mod prin care poti sa traiesti cu nervii intacti e sa omori brutal copilul care a facut parte din tine atata timp.

Suntem niste fiinte atat de lipsite de complexitate, incat suntem definiti intr-un mod material de niste numere inexistente. Ma doboara gandul ca intr-o zi voi fi la fel. Intr-o zi nu vor mai conta toate posturile astea jenibile si cugetarile din putul gandirii pentru ca le voi citi si voi spune: “ce copil..”

Si asa este.Sunt un copil. Dar as prefera sa raman asa, mica si lipsita de putere sociala, decat sa ajung materializata intr-o membra a societatii ce este implicata activ in distrugerea si denigrarea identitatii morale a unei intregi lumi. Tarziu,oricum.

Inocenta noastra moare odata cu moartea lui Mos Craciun. Dupa asta, putem privi inapoi,insa fara rost. Scepticismul creste in noi ca o buruiana si ne face egoisti si materialisti. Si creste..si va creste incontinuu si se va dezvolta pana ne va baga in pamant.

Copii au flori in ganduri, mortii au buruieni in creier.

No comments: